آموزش اندازه گیری لباس برای خرید اینترنتی لباس زنانه

آموزش اندازه گیری لباس برای خرید اینترنتی لباس زنانه

همه بانوان دست کم برای یک بار هم که شده در خرید اینترنتی لباس دچار معضل اندازه گیری سایز شده اند. بارها پیش آمده که از یک لباس خوشمان آمده اما نمی دانستیم کدام سایز مناسب ماست و شانسی یکی از سایزها را خریداری کرده ایم. اگر شانس بیاورید فروشگاه مورد نظرتان شرایط بازگشت زدن لباس را فراهم می کند در غیر اینصورت شما می مانید و لباسی که نه اندازه خودتان می شود نه دلش را دارید که به کسی هدیه کنید! اندازه گیری سایز لباس اینجا به کارتان می آید. اینجاست که متوجه می شوید سایز لباس برای خرید اینترنتی در بسیاری از مواقع متفاوت از سایزی است در خرید حضوری لباس به فروشنده اعلام می کنید. در این مطلب با فروشگاه مظفری همراه شوید تا شیوه اندازه گیری سایز لباس برای خرید اینترنتی را با هم بررسی کنیم.

نکات مهم  اندازه گیری لباس برای خرید اینترنتی

دانستن نکات اندازه گیری سایز لباس برای خرید اینترنتی به شما کمک می کند تا با اطمینان بیشتری خریدتان را انجام دهید. هر چند که برخی فروشگاه های اینترنتی این سایزبندی را اعلام می کنند.
نکته مهمی که باید در این راستا بدانید این است که سایزبندی لباس ها از یک برند تا برند دیگر نیز متفاوت است. بنابراین اگر از یک برند لباس های سایز 38 خریداری می کنید ممکن است سایز 38 یک برند دیگر اندازه تان نشود. پس بهتر است به جای استناد کردن به این اعداد که معلوم نیست دقت شان چقدر است، خودتان دست به کار شوید و روش اندازه گیری سایز لباس را یاد بگیرید.
متدهای مختلفی برای اندازه گیری سایز لباس وجود دارد که از بین آن ها می توان به متد متریک، مولر و گرلاوین اشاره کرد. اندازه گیری سایز لباس در این متدها متفاوت از متدهای دیگر است. معمولا روی تمام لباس ها یک اتیکت چسبانده می شود که نمایانگر حروف انگلیسی هستند. حروفی مثل S، XS، L و XL روی این اتیکت ها دیده می شود که نشان دهنده سایز لباس هستند. در این بخش جدول راهنمای اندازه گیری سایز لباس را داریم که شما را برای اندازه گیری کمک می کند:

جدول اندازه گیری سایز لباس بانوان

سایز 36 38 40 42 44 46 48 50
سایز لاتین s m m L XL 2XL 3XL
دور سینه 84 88 92 96 100 104 108 112
دور کمر 64 68 72 76 80 84 88 92
دور باسن 92 96 100 104 108 112 116 120
آستین 58.5 59 59 59 60 60 61 62
دور بازو 27.2 28.4 29.6 31 32.8 34.4 36 37.6
بالا تنه پشت 39.5 40 40.5 41 41.5 42 42.5 43
بالا تنه جلو 39.5 40 40.5 41.3 42.1 42.9 43.7 44.5

• اندازه گیری قد

برای اندازه گیری قد باید متر را از نوک سر تا کف پا امتداد دهید. برای اندازه گیری دقیق تر بهتر است به یک سطح صاف مانند دیوار بچسبید.

• اندازه گیری طول آستین

برای اندازه گیری طول آستین باید ابتدای متر را روی برآمدگی شانه بگذارید و دستتان را در راستای افق امتداد دهید. انتهای متر را روی مچ دستتان قراردهید و عددی که متر نشان می دهد را ثبت کنید.

• اندازه گیری دور بازو

برای اندازه گیری دور بازو باید دست تان را صاف نگه دارید و متر را دور ضخیم ترین قسمت بازو قرار دهید.

• اندازه گیری دور سینه

عریض ترین قسمت سینه تان را در نظر بگیرید و دور تا دور این قسمت را اندازه بزنید. سر متر را روی قسمت جلویی سینه قرار دهید و دور بدن بچرخانید تا سر دیگر آن به نقطه ابتدایی متر برسد.

• اندازه گیری سر شانه

یکی از مهمترین بخش ها در اندازه گیری سایز لباس برای خرید اینترنتی، اندازه گیری سر شانه است. این بخش از لباس به خوش ایست تر شدن آن بسیار کمک می کند. برای اندازه گیری این بخش باید سر متر را از پشت روی نوک شانه قرار دهید و آن را تا سر شانه دیگر بکشید. دقت داشته باشید که متر باید حتما صاف باشد.

• اندازه گیری زیر سینه

متر را دور تا دور فضای زیر سینه تان قرار دهید و اندازه را یادداشت کنید.

• اندازه گیری دور ران

برای اندازه گیری دور ران باید متر را دور پهن ترین قسمت ران بچرخانید و اندازه را یادداشت کنید.

• اندازه گیری دور کمر

ابتدای متر را روی فرو رفتگی سمت راست کمرتان بگذارید و بدون اینکه فشاری وارد کنید، متر را دور تا دور کمرتان بکشید. دقت داشته باشید که متر نباید به بدن شما فشار وارد کند.

• اندازه گیری بالاتنه جلو

برخی از لباس های زنانه طراحی خاصی دارند به نحوی که اندازه پشت و جلوی لباس متفاوت از یکدیگر است. برای اندازه گیری این قسمت متر را از سر شانه تا کمر بکشید و اندازه را یادداشت کنید.

• اندازه گیری بالا تنه پشت

برای اندازه گیری این بخش نیز باید مانند بالاتنه جلو عمل کنید و متر را از سر شانه تا کمر قرار دهید.

آموزش اندازه گیری لباس برای خرید اینترنتی لباس زنانه 1

• اندازه گیری دور باسن

برجسته ترین قسمت باسن را در نظر بگیرید و متر را در همان راستا دور تا دور این فضا بکشید. در این حالت باید کاملا صاف بایستید و قور نکنید و پاهای خود را کنار هم جفت کنید.

• اندازه گیری طول پا

برای اندازه گیری طول پا صاف بایستید و از فاق تا کف زمین را اندازه گیری کنید.

در اندازه گیری سایز لباس به این نکات مهم دقت داشته باشید:

  • برای اندازه گیری سایز لباس، به هیچ عنوان لباس های ضخیم، پف دار و چین دار به تن نداشته باشید. به تن داشتن این لباس ها از دقت اندازه گیری می کاهد. بنابراین بهتر است فقط لباس زیر به تن کنید و یا لباس نازک به تن داشته باشید.
  • اندازه گیری سایز لباس را موقعی انجام دهید که در شرایط نرمال هستید. اگر می خواهید اندازه ها دقیق باشند و لباس برای شما تنگ یا گشاد نشود اندازه دور شکم و کمر را زمانی انجام دهید که شکم تان خالی نیست.
  • زمانی که قصد اندازه گیری سایز لباس برای خرید اینترنتی را دارید، به نوع لباس دقت کنید. برخی اندازه ها اهمیت بیشتری دارند که باید دقت تان را در تعیین آن ها بالاتر ببرید. به عنوان مثال برای خرید تیشرت زنانه بهتر است به اندازه های دور سینه و سر شانه دقت دهید. 
  • بهتر است برای اندازه گیری لباس از یک فرد دیگر کمک بخواهید. گرفتن اندازه ها به دست خودتان ممکن است خطای اندازه گیری را بالا ببرد. بنابراین از فردی کمک بگیرید که در این زمینه حرفه ای تر است.
  • توصیه می شود در مورد سایز لباس برای خرید اینترنتی از فروشنده سوالاتی بپرسید. برخی مواقع اندازه گیری ها شامل استثنا می شوند و شما باید قبل از خرید نکات مربوط به آن را بدانید. بنابراین از فروشنده بخواهید اگر نکته ای در این باره وجود دارد با شما در میان بگذارد. به عنوان مثال سایزبندی لباس های کژوال کمی متفاوت از لباس های رسمی است.
  • قبل از خرید لباس اینترنتی به زنانه و مردانه بودن آن توجه کنید. برخی مواقع بانوان لباس های مردانه را به عنوان لباس راحتی و اسپرت خریداری می کنند. توجه داشته باشید که سایزبندی لباس های مردانه متفاوت از سایزبندی لباس های زنانه است.

آموزش اندازه گیری لباس برای خرید اینترنتی لباس زنانه 2

آشنایی با سایزبندی لاتین لباس ها

لباس ها دارای سایزبندی لاتین هستند. این سایز معمولا روی یک تکه اتیکت کوچک روی لباس چسبانده می شود. در این بخش قصد داریم شما را با اسامی این سایزبندی ها آشنا کنیم:

◘سایز Small

این سایز کوچکترین سایزی است که در لباس های زنانه تولید می شود. سایز Small برابر با سایز 36 است. البته برخی لباس ها دارای سایز X Small نیز هستند که سایز کوچکتر از 36 است و اندازه های آن مناسب افراد بسیار ریزنقش و ظریف اندام است.

◘سایز Medium

این سایز کمی بزرگتر از سایز Small است و با سایز 38 برابری می کند. این سایز برای افرادی مناسب است که اندام میانه دارند و نه چاق هستند و نه لاغر.

◘سایز Large

این سایز برابر با سایز 40 است و برای افرادی مناسب است که به پوشیدن لباس های آزاد عادت دارند و یا اندام درشت تری دارند. برخی افراد لاغر که به دنبال لباس اور سایز و گشاد هستند این سایز را انتخاب می کنند.

◘سایز X Large

این سایز برابر سایز 42 است و برای افرادی که اندام چاق دارند مناسب می باشد.

◘سایز XX Large

این سایز برابر سایز 44 است و بهتر است افرادی آن را خریداری کنند که اندام بسیار درشتی دارند. لباس های زنانه بزرگتر از این سایز معمولا در دسته بندی سایزهای پلاس قرار می گیرند.

سایت خرید اینترنتی لباس زنانه مظفری

مجموعه مظفری به عنوان یکی از شناخته شده ترین مجموعه های فروش لباس زنانه در ایران،  تنوع بالایی از لباس های بهاری، تابستانی و زمستانی را برای شما عزیزان فراهم آورده است. شما می توانید تمام اقلامی که در استایل خود استفاده می کنید را در سایت لباس زنانه مظفری تهیه کنید. سایزبندی لباس ها بسیار دقیق بوده و اندازه ها طبق استانداردهای متداول ارائه شده اند. بنابراین می توانید با خیال راحت و با یک اندازه گیری ساده، سایز دلخواه تان را انتخاب کنید و تجربه ای شیرین از خرید اینترنتی لباس داشته باشید.

نام و نام خانوادگی *
شماره موبایل *
متن نظر شما *