نحوه شستن لباس بدون رنگ پس دادن

نحوه شستن لباس بدون رنگ پس دادن

شستن لباس بدون رنگ پس دادن یک چالش بزرگ است. حتما برای شما هم پیش آمده است که بعد از درآوردن لباس ها از ماشین لباسشویی متوجه ترکیب شدن رنگ لباس ها با یکدیگر شده اید. حتی تصور اینکه لباس سفید دلخواه تان به رنگ صورتی در آمده هم دلخراش و ناراحت کننده است! در این لحظه کاری از دست تان بر نمی آید جز اینکه واقعیت را بپذیرید و لباس ها را همانطور که هستند آویزان کنید تا خشک شوند. گاهی اوقات این لباس ها به قدری برای ما ارزشمند هستند که نمی توان از این موضوع سرسری عبور کرد. بنابراین باید راهکاری برای نحوه شستن لباس بدون رنگ پس دادن در پیش گرفت. در این مطلب با پوشاک مظفری همراه شوید تا بهترین راهکارهای شستن لباس بدون رنگ پس دادن را با هم بررسی کنیم.

راهکار های برای جلوگیری از پس دادن رنگ لباس زنانه خانگی

اگر می خواهید به هنگام شستن لباس زنانه خانگی از رنگ پس دادن لباس ها جلوگیری کنید بهتر است راهکارهای زیر را در پیش بگیرید:

• جداسازی لباس های هم رنگ

قبل از هر چیز لباس های هم رنگ را جداسازی کنید. اگر لباس های شما دارای رنگ تیره مانند شلوار بیرونی زنانه مشکی هستند به هیچ وجه آن ها را با لباس های رنگ روشن در یک تشت یا ماشین لباسشویی قرار ندهید. لباس های تیره را با هم و لباس های روشن را با هم بشویید. اگر بتوانید طیف های رنگی را جداسازی کنید، احتمال رنگ پس دادن لباس ها به حداقل می رسد.

• انتخاب شوینده مناسب

برای هر رنگ لباس و هر جنس لباس، از شوینده مخصوص همان لباس استفاده کنید. به عنوان مثال لباس های مشکی دارای شوینده مخصوص به خود هستند. لباس های مشکی را حتما جدا بشویید. اگر برای شستشوی لباس های مشکی از شوینده غیر استاندارد استفاده کنید، لباس ها به مرور دچار لکه های سفید می شوند و از طرفی لباس های دیگر نیز رنگ تیره به خود خواهند گرفت.

• استفاده از نرم کننده

در زمان شستشوی لباس ها، از نرم کننده استفاده کنید. با این کار میزان اصطکاک لباس ها کمتر می شود و احتمال رنگ پس دادن بسیار کمتر خواهد شد. از طرفی لباس ها رایحه ای دلپذیر به خود می گیرند. 

• کاهش از رنگ دهی لباس ها

پشت و رو کردن لباس ها قبل از شستشوی آن ها چه با ماشین لباسشویی و چه با دست کمک می کند تا میزان رنگ دهی لباس و آسیب دیدن لباس ها کمتر شود. اینگونه اگر لباس دیگری رنگ پس داد فقط بخش داخلی لباس ها دچار تغییر رنگ خواهد شد. اگر می خواهید لباس های زنانه اعم از تیشرت زنانه و شلوار راحتی زنانه رنگ پس ندهند، مقداری نمک دریایی استفاده کنید. اضافه کردن مقداری نمک به آب باعث می شود لباس ها به میزان کمتری رنگ پس دهند.

برای جلوگیری از رنگ پس دادن تیشرت زنانه و شلوار راحتی زنانه می توانید از تثبیت کننده های رنگ استفاده کنید. این مواد ذرات رنگ را تثبیت می کنند و جلوی رنگ پس دادن رنگ در لباس ها را می گیرند. استفاده از ورقه های جذب رنگ باعث می شود رنگ اضافی پس داده شده از لباس ها به لباس های دیگر نشت نکند. با این کار جلوی رنگ گرفتن لباس ها را خواهید گرفت.

• کاهش از رنگ دهی لباس جدید

اگر لباسی را تازه خریده اید یک بار آن را جداگانه بشویید تا رنگ اضافی لباس خارج شود. برخی لباس های نو رنگ زیادی پس می دهند. با این کار خیال تان از بابت رنگ پس دادن لباس راحت می شود. لباس هایی که دارای رنگ های جیغ و پر رنگ هستند معمولا بعد از چند بار شستشو هنوز رنگ پس می دهند بنابراین به یک بار شستشوی لباس اکتفا نکنید.

• خواندن برچسب لباس ها

برچسب لباس فقط مختص نام برند نیست! قبل از شستن لباس نوشته های روی برچسب را خوب بخوانید و دستورالعمل های گفته شده را رعایت کنید. این نوشته ها به شما کمک می کنند تا به بهترین نحو ممکن لباس ها را شستشو دهید.

نحوه شستن لباس بدون رنگ پس دادن 1

جلوگیری از رنگ دادن لباس در ماشین لباسشویی

این روزها در اغلب خانه ها از ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها استفاده می شود. نحوه شستن لباس زنانه خانگی در ماشین لباسشویی اهمیت زیادی دارد چرا که می توان با چند تکنیک ساده جلوی رنگ پس دادن لباس ها را گرفت. در این بخش از مطلب، قصد داریم مهمترین تکنیک های جلوگیری از رنگ پس دادن لباس های زنانه مانند شلوار کتان زنانه در ماشین لباسشویی را با شما در میان بگذاریم.

از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی خودداری کنید. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی باعث در هم فرو رفتن لباس ها شده و رنگ لباس ها با یکدیگر ترکیب خواهد شد که اصلا اتفاق خوشایندی نیست.

مخزن لباسشویی را بیش از حد با شوینده پر نکنید. مخزن ماشین های لباسشویی دارای حجم مشخصی هستند. شوینده بیش از حد باعث از بین رفتن رنگ لباس و نشت رنگ به لباس های دیگر خواهد شد.

اگر لباس شما بافت ظریفی دارد آن را حتی الامکان در ماشین لباسشویی قرار ندهید. این لباس ها به سادگی رنگ می پذیرند و خراب می شوند. بنابراین آن ها را جداگانه بشویید.

شستن لباس ها با دور تند در ماشین لباسشویی باعث رنگ پس دادن لباس ها می شود. پس دور ماشین لباسشویی را روی کند و آهسته تنظیم کنید. دور تند سایش لباس ها را زیاد می کند و باعث می شود الیاف لباس ها تماس زیادی با هم داشته باشند و رنگ یکدیگر را بگیرند.

لباس های سفید را هرگز با هیچ رنگ دیگری درون ماشین لباسشویی قرار ندهید. فرقی ندارد این لباس ها صورتی کمرنگ هستند یا لیمویی. در هر صورت لباس های سفید مستعد رنگ پذیرفتن می باشند. بنابراین لباس های سفید و ملحفه های سفید را فقط و فقط با یکدیگر درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

نحوه شستن لباس بدون رنگ پس دادن 2

شستن لباس زنانه با دست برای جلوگیری از رنگ پس دادن

بسیاری از مواقع ترجیح می دهیم لباس ها را به جای اینکه درون ماشین لباسشویی بیندازیم، با دست بشوییم. این عمل را اغلب زمانی انجام می دهیم که بافت لباس ها بسیار ظریف است و نمی خواهیم آسیبی به بافت آن ها وارد شود. البته نگرانی در مورد رنگ پس دادن لباس نیز بی تاثیر نیست. در این بخش از مطلب پیش رو، پوشاک مظفری قصد دارد شما را با راهکارهایی آشنا کند که جلوی رنگ پس دادن لباس ها را به هنگام شستشو با دست می گیرد.

لباس ها را بیش از حد چنگ نزنید. با این کار رنگ لباس بیش از حد معمول در آب انتشار پیدا می کند. همچنین اگر بافت یک لباس ضخیم است و با سایر لباس ها اصطکاک زیادی ایجاد می کند بهتر است آن را جداگانه بشویید.

به هیچ عنوان برای شستشوی لباس ها از آب داغ و گرم استفاده نکنید. شستن لباس ها با آب سرد و آب ولرم میزان رنگ پس دادن لباس را کاهش می دهد.

اگر لباس ها را درون تشت انداخته اید تا خیس بخورند، آن ها را برای مدت زمان طولانی رها نکنید. لباس ها نباید مدت زیادی در آب خیس بخورند. خیس خوردن زیاد لباس ها در آب باعث می شود رنگ آن ها به یکدیگر نشتی دهد.

اگر بعد از چند بار شستن لباس ها با دست متوجه شدید که همچنان رنگ پس می دهند، می توانید آن ها را به خشکشویی ببرید.

پودر شستشوی لباس مخصوص دست را برای شستن لباس ها استفاده کنید. شوینده های مختلفی برای شستن لباس وجود دارند که فقط برخی از آن ها مختص شستشو با دست هستند. بهتر است این شوینده قدرت حل شوندگی بالایی داشته باشد و ملایم باشد. شوینده های قوی ممکن است باعث از بین رفتن رنگ لباس ها به ویژه رنگ لباس های تیره شوند.

هیچ گاه شوینده را مستقیم روی لباس نریزید. بعد از اینکه لباس ها را درون تشت آب قرار دادید، مقداری شوینده را در گوشه تشت بریزید و آن را درون آب پخش کنید. با این کار احتمال رنگ پس دادن لباس ها به شدت کمتر خواهد شد.

به صورت کلی رنگ پس دادن لباس ها امری اجتناب ناپذیر است. بنابراین اگر می خواهید با چالش های این موضوع کمتر درگیر شوید، بهتر است سراغ خرید لباس هایی بروید که رنگ پایدارتری دارند. به عنوان مثال لباس های پلی استر کمترین میزان رنگ را پس می دهند. این لباس ها در گذر زمان رنگ ثابتی دارند. پارچه های تریکو، کش باف و کتان نیز ثبات رنگی بالایی دارند.
پوشاک مظفری با درک این دغدغه و با هدف جلوگیری از آسیب دیدن لباس های شما عزیزان، ارائه دهنده با کیفیت ترین پوشاک زنانه با کمترین میزان رنگ دهی می باشد. برای خرید جدیدترین پوشاک زنانه می توانید به وبسایت فروشگاه پوشاک مظفری سر بزنید.

نام و نام خانوادگی *
شماره موبایل *
متن نظر شما *